Betulkah malaysia negara ke enam kerajaan terbaik?


Sila klik pada gambar untuk dibesarkan.

Betulkah malaysia negara ke enam kerajaan terbaik?

"Malaysia negara ke enam kerajaan terbaik dan ke 8 paling kompetetif bagi 2007? Buktinya di sini, tak sama dengan ucapan Pak Lah,

http://www.imd.ch/research/publications/wcy/upload/scoreboard.pdf
http://www.imd.ch/research/publications/wcy/upload/CHPressReleaseUK.pdf


Kita ke-6 terbaik dunia -- Kecekapan kerajaan atasi UK, Jerman, Jepun, Perancis
Oleh ZULKIFLI JALIL dan HASHNAN ABDULLAH

Abdullah Ahmad Badawi memberi amanat di hadapan 3,000 kakitangan awam dan jemputan daripada pihak swasta pada Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Kelapan 2008 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya, semalam. – Gambar Zaki Amiruddin.

PUTRAJAYA 28 Jan. – Kecekapan kerajaan Malaysia semakin meningkat dan kini diletakkan sebagai yang keenam terbaik di dunia, kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Perdana Menteri yang memetik laporan World Competitiveness Year Book yang dikeluarkan oleh IMD, sebuah institusi pengajian perniagaan terkemuka berpejabat di Switzerland, berkata, dari segi kecekapan Malaysia yang tergolong dalam kategori negara mempunyai lebih 20 juta penduduk mengatasi United Kingdom, Jerman, Thailand, Sepanyol, Jepun, Rusia dan Perancis.

‘‘Di atas kita ialah China, Kanada, Amerika Syarikat, India dan Taiwan.

‘‘Bukan kita hendak bohong rakyat kerana kalau bohong, tidak lamalah kerajaan yang sedia ada ini lingkup. Jadi, tak usah fikir pasal gagal... kita tiada pilihan melainkan berjaya, berjaya, berjaya,” katanya.

0 comments: