Kempen Himpunan Rakyat - berlangsung sehingga 10 Nov 2007


Bersih anjur kempen 'hit n run', ajak rakyat sertai himpunan 10 Nov

Intan Abdullah
Fri | Nov 02, 07 | 4:29:28 pm MYT


KUALA LUMPUR, 2 Nov (Hrkh) - Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih) telah melancarkan kempen 'Gelombang Kuning semalam di Pasar Seni, Kuala Lumpur.

Menerusi kenyataan akhbar yang dihantar kepada Harakahdaily, jurucakap Bersih, Faisal Mustafa berkata melalui kempen tersebut, para pendokong dan pencinta demokrasi
diminta mengenakan pakaian serta apa sahaja yang berasaskan kuning bagi menyatakan
protes dan bosan terhadap demokrasi 'pada nama' yang diamalkan di negara ini.

Sementara itu, ujarnya Bersih juga mengadakan penyebaran Handbill dan riben kuning bermula dari 1 hingga 10 November di beberapa di sekitar Kuala Lumpur.

3 November jam 3 petang di Masjid India, 4 November di Lot 10, Bukit Bintang pada jam 2 petang, di KL Sentral pada 5 November jam 4.30 petang, 6 November jam 5 petang di stesen LRT Universiti dan 7 November di Jalan Petaling pada jam 5 petang.

Selain itu, terdapat juga beberapa blog dan laman web yang disediakan bagi membantu promosi kehadiran perhimpunan tersebut.

Selain www.bersih.org, laman web yang sering dikunjungi ialah 10november.perhimpunan.com, serta beberapa blog iaitu faisalmustafa.blogspot.com, blackinkorea.blogspot.com dan chekgubard.blogspot.com. - mr

0 comments: