Komen ana kepada entri seorang sahabat.

artikel enta tu betul, tapi tak kena tempat. alau enta rasakan mende tu berlaku kat student2 di kampus2, sepatutnya enta direct dgn pimpinan agar boleh dilakukn pembaikian.

lagi satu enta mendakwa mereka sering mengaku mereka baik, dan pihak bertentang dengan mereka sebagai jahat. betulkah hal ini?

dalam hal seperti ini ana selalu berdepan dengan sahabat2 tabligh. dalam banyak2 mereka sebut akhirnya ana katakan pada mereka. mereka kata politik ini tak boleh, perjuangkan islam bukan dengan cara politik. politik selalu justify orang lain.

then ana tanya sahabat ana tadi balik, enta kata depa justify orang lain, yang enta kata depa justify orang lain tu tak justify jugak ke enta ni?

sahabat ana tadi diam-kelu dan sedikit angguk. terus dah tak sebut hal itu. ana bukan nak buktikan apa-apa kat sini. biasanya orang bila dah faham dia dah tak ulang dah perkara (silap) yang sama.

kita ni tak sedar yg kita kata orang-sedang kita pun sama atau mungkin tak ke mana pun sebenarnya. lebih-lebih lagi sampai tahap wewenang menyamakan orang yg nak bawa islam dengan komunis. takkan takdak cara lain yg lebih berhikmah?

bukankah itu yg enta hendak sampaikan?

kalau yg nak bawa islam tu disamakan dengan komunis. yang selama ni pihak yg melawan/menyekat/menekan/menindas islam dan pejuangnya tu enta nak kata apa? amerika?

apa kurang sekular amerika dengan komunis rusia?

now we see, permainan kata-kata yg tidak berdalil ini tertolak dengan permainan kata-kata juga.

minta maaf atas salah silap ana.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

komen ana tu untuk artikel seorang sahabat yang antum orang boleh baca apabila klik kat sini PRK : Siapa betul?

0 comments: