Shahrizat or She-rejected?... mana aku dapat idea tajuk post orang ni ek ?

Kata Menteri Pembangunan Wanita, Shahrizat Jalil dalam THE STAR hari ini wanita di Kelantan akan menentang langkah MPKB-BI menguatkuasakan kod pakaian untuk jurujual, pelayan dan peniaga di Kelantan. Kata beliau lagi:

It is so disrespectful to the women there
(Ianya amat tidak menghormati wanita di sana)

Siapa yang tidak menghormati siapa? Siapa yang serius mahu melaksanakan Islam dan siapa yang berlakun dan mempermainkan syariat Allah?

Saya sertakan di bawah gambar Shahrizat ketika beliau mengunjungi Iran baru-baru ini. Gambar menunjukkan beliau bersama Pengarah Pusat Hal Ehwal Keluarga dan Wanita Republik Islam Iran, Puan Zohreh Nouri.
Mengapa Shahrizat berpakaian demikian? Baiklah ia majlis rasmi, tetapi mengapa perlu berpakian demikian? Ini bukan pakaian biasa Shahrizat, mengapa perlu berpura-pura?

Jawabnya kerana di Iran ada dress code yang perlu dipatuhi, apakah Republik Islam Iran disrespectful towards their women? Mereka ada Vice President wanita, Malaysia ada Timbalan Perdana Menteri Wanita?

Di Kelantan kedua-dua Senator atau ahli Dewan Negara yang dilantik oleh kerajaan negeri mewakili Kelantan di Senat adalah wanita (diwaktu Umno perintah tak pernah begitu)(seorang peguam macam Shahrizat juga), Kelantan ada ADUN wanita, Kelantan buat pertama kalinya hari ini ada Penghulu-penghulu wanita, and who are you to tell the Kelantanese that they are disrespectful towards their women?!

Apa yang mahu diperkenalkan adalah peraturan yang pada perkiraan kerajaan negeri akan dapat mengawal warga negerinya, mempertahankan keselamatan dan maruah mereka, adakah itu menganggu sangat Shahrizat?

Seterusnya, sila kilik disini ...

0 comments: