Lawatan 'selepas' belajar ke PTPTN

Hari ni aku dan 2 orang rakan (Indra dan K.A) telah ke pejabat PTPTN di Wisma Chase Perdana yang berkongsi bangunan yang sam dengan Shell Malaysia di Damansara.

Tujuan kami bertiga ke sana adalah untuk membuat penangguhan bayaran balik pinjaman dari Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional. Aku dan Indra dengan ditemani K.A sebagai trip pilot samapi di sana pada pukul lebih kurag pukul 3 petang. Kami bertolak dari Serdang sebaik sahaja selesai solat Jumaat di Masjid Jamek kompleks MARDI, Serdang.

Setibanya di sana aku ketemu seorang rakan jemaah sekolej yang sama batch dengan aku. Krem, nama glamour yang diberikan oleh senior blok kami. Sekarang Krem sudah bekerja di Bank Pembangunan Pertanian Kuala Lumpur sebagai pegawai IT. Sekarang aku yang krem.

Kami ke tingkat 6 yang menempatkan Bahagian Penguatkuasaan dan Kutipan Balik, PTPTN. Kami terus ke kaunter untuyk menyelesaikan urusan masing-masing. Aku dengan penangguhan pembayaran dengan alasan aku masih belajar. Manakal Indra pula dengan alasannya yang masih belum mendapatkan kerja tetap. (Padahal kedua-duanya adlah juta-wang jelly dan juta-wang dadih, hihihihi).

Tidak sampai 5 minit berurusan, urusan masing-masing selesai. Penat bermotor belum hilang. Seolah-olah bayaran parking RM 0.50 sen untk setiap motor tidak berbaloi. Begitulah cekapnya urusan yang berlangsung di kaunter, segala-galanya terasa seperti baru bermula.

Kenapa 'selepas' ?
1. Kerana kami pergi ke sana selepas waktu kuliah.
2. Kerana kami pergi ke sana selepas solat Jumaat.
3. Kerana Indra pergi ke sana selepas bergraduat.
4. Kerana aku pergi ke sana selepas tamat tempoh pembayaran balik pinjaman.
5. Kerana K.A pergi ke sana selepas dia pernah pergi ke sana sebelum ini.

^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

Kita beri laluan kepada iklan berikut. Jangan kemana-mana 'selepas' ini !!!


Majlis Iftar PMIUPM bersama ahli Qaryah Mukim Serdang.

Tarikh : 13 Ramadhan 1427 H
bersamaan 06 Oktober 2006

Tempat : Surau Al-Hidayah

Aturcara : Tadarus, Iftar Jama'ie, Solat Maghrib berjemaah

Muslimin dan Muslimat di jemput hadir beramai-ramai.

0 comments: