All ready Ilriady ? Ever-ready, Everyday ! (betulkah begini, salahkah begitu)


The very last one of my 2nd test dah habis. Hanya tinggal final paper sahaja lagi. Lepas itu aku mungkin ber-hibernate untuk sementara waktu (lama sebentar belum tahu). Tapi kalau tikus mondok di Siberia hibernate-nya agak lama.

Selama musim salji di sana.

Aku kalau paling lama pun mungkin sebulan. Itupun jika tiada satu pun dari senarai interview yang sangkut. Sementara nak berinterview ini, aku harus melakukan sesuatu untuk menjamin masa depan aku. Paling tidak esok pagi aku harus buat penangguhan bayaran balik pinjaman PTPTN. Bermula dengan prosedur biasa di Bahagin HEP&A. Kemudian ke pejabat PTPTN di Damansara.

Selama esok aku akan di sana.


PERSOALAN BESAR ? Selama mana akan aku berada di antara CITA-CITA dan CINTA.

PERSOALAN KECIL ? Selama mana aku kan BERJUANG atau TERBUANG

Kebenaran dan kesabaran akan mengimbangi aku memPERJUANGKAN CITA-CITA dan memPERSANTUNKAN CINTA.

YaDi:

1. Cukup celoteh petang hari. Mahu mendapatkan kawan-kawan yang menanti. Punya janji untuk dipenuhi. Jemputan yang perlu diisi.

2. Novel kedua aku nak bacaminggu ini ialah Kupinang engkau dengan Hamdalah. Terbitan kreatif dari daerah seberang Selat Melaka.

3. Aku hendak membaca supaya aku banyak tahu. Jangan jadi dia itu, kalau tanya asyik jawab, " Saya tidak tahu ".

4. Banyak baca, banyak ilmu. Iman kejap. Tepuk dada, tanyakan iman. Jangan tanya Aiman. Bila ditanya, dia jawab "Aiman tak kisah". (meminjam kata dari seorang sahabat kepada seorang sahabat). Wah! Banyak membaca pun banyak dapat sahabat.






0 comments: